48 lat od debiutu pierwszej wersji prawdziwie terenowego samochodu Suzuki LJ, japońska marka prezentuje nową generację kultowego już modelu Jimny. Kontynuuje on dziedzictwo małego, lekkiego auta terenowego, a technologicznie czerpie z doświadczenia Suzuki w dziedzinie konstrukcji z napędem na 4 koła. Jimny zachowuje najlepsze cechy swoich poprzedników opakowane w ponadczasową, kanciastą karoserię.
Konstrukcja nowego Suzuki Jimny jest oparta na ramie nośnej typu drabinowego o dużej sztywności zapewniającej stabilną jazdę, sztywny most z tyłu dający gwarancję doskonałej przyczepności, a także doceniany przez kierowców na całym świecie napęd typu ALLGRIP PRO z dołączaną przednią osią ze skrzynią redukcyjną.
Jimny pierwszej generacji debiutował jako jedyny samochód w segmencie minicar wyposażony w napęd na 4 koła. Dzięki niewielkim wymiarom, ale solidnym osiągom, zyskał uznanie nie tylko wśród profesjonalnych użytkowników tego typu pojazdów, ale również wśród zwykłych kierowców.
Dzięki swojemu pudełkowatemu kształtowi i przestronnemu wnętrzu, druga generacja została dobrze przyjęta przez światowy rynek i stała się bezprecedensowym przebojem. Była popularna wśród użytkowników obu płci, a jej wyrazisty i stylowy projekt pasował zarówno do miejskiej, jak i terenowej scenerii.
Trzecia generacja weszła na wyższy poziom komfortu, proponując wygładzone, aerodynamiczne nadwozie, większy rozstaw osi i udoskonalone sztywne zawieszenie. To zapewniło większą stabilność i zwrotność na drodze oraz w terenie, co od 20 lat gwarantuje popularność i uznanie na całym świecie.
Łączna sprzedaż Suzuki Jimny osiągnęła 2 850 000 sztuk. Model jest sprzedawany w 194 krajach i regionach na świecie.*
*wewnętrzne dane sprzedażowe firmy, stan na marzec 2018 r.
Niech Wielkanoc rozkwita radością i pogodą ducha. Dla wszystkich Was!
Dowiedz się więcejModel e VITARA zadebiutował 4 listopada w Mediolanie. Jego produkcja rozpoczyna się w fabryce Suzuki Motor Gujarat w Indiach, a sprzedaż (w Europie, Indiach i w Japonii) rusza jesienią 2025 r. Samochód właśnie przetestowali pierwsi dziennikarze.
Dowiedz się więcejTest na liczącym ponad 3,7 km katalońskim torze Alcarràs Speed Circuit podyktowany był chęcią sprawdzenia sportowych opon Metzeler Racetec TD Slick na pełnowymiarowym torze służącym m.in. wyścigom motocyklowym organizowanym przez Międzynarodową Federację Motocyklową FIM.
Dowiedz się więcejCykl pokazów z premierami najnowszych motocykli Suzuki DRZ-4S i DRZ-4SM potrwa jeszcze do początku kwietnia.
Dowiedz się więcej